Butla Kleina

Witam, wczoraj łaziłem sobie po forum maxwellrender i wpadłem na tutorial autorstwa Mihai’a. Artykuł zainspirował mnie do stworzenia małego renderka. Właściwe jest to moja kopia sceny stworzonej na cele tegoż tutoriala, tak więc inwencji twórczej tu nie ma. Po prostu musiałem się oderwać na chwilkę od projektów. Pzy okazji nauczyłem się troszkę funkcjonowania fresnel w materiale vray’a. Na koniec dodałem delikatny glare w photoshopie. Obiekt, który widzicie to tkz. butelka Kleina. Jest to trójwymiarowe przedstawienie matematycznych pomysłów niejakiego Felixa Kleina (opisane w 1882). Co ciekawe jest to powierzchnia, która przedstawiona w przestrzeni czterowymiarowej nie ma żadnych przecięć🙂. W każdym razie parametryzacja takiej powierzchni to dla mnie czarna magia🙂.


About this entry