Evermotion Speed Modeling – my entry

I would like to show you a model and a couple of images I did yesterday for new speed modeling competition. I came across it yesterday and instantly thought about joining because of the theme – “Modern Lamp”. I’ve been thinking about modeling some design classic for a long time, but I couldn’t find zest for anything bigger than couple of welded tubes 😉

So, I thought I’ll give it a try. I opened metalarte catalogue, and browsed through their product range looking for something interesting and relatively easy to do at the same time. Magna lamp by Lievore Altherr Molina turned up to fit my needs.

I wanted to focus on details and model it precisely while fitting in a given time limitation (2 hours). It turned out to be easier then I thought. Next time I’ll pick something more complicated to model…

I finished it in around 1 hour. If you’re interested check out timelapse.

Anyway, I spent some time to set up a scene with my new model. Here are finished renderings. Done in Fryrender ONE.

Turned ON

Turned OFF

Render time: around 4,5 hours

Oh, I almost forgot. Since it’s all fun and the model is rather simple I decided to share it (version with minor chages) with you. I included a simple UV map in case you would like to map your translucent material 🙂

Have a nice rendering,

Cya

Advertisements

14 thoughts on “Evermotion Speed Modeling – my entry”

  1. Beautiful Lamp… Elegant. Good choice .

    😀

    I love lamps … I have a good books about them, maybe I´ll do one .

    Borja.

  2. Cześć, przypadkowo trafiłem tu:) poprzez twoja Lampe..A tu proszę kiedyś mi pomogłeś (textura piasku pamiętasz..) Robisz nie samo wite rzeczy na pewno Bendę tu baaaaardzoczesto zaglądał, masz nie sam owite umiejętności. Powodzenia z aliante, zapowiada się smakowicie.:) Czy tom lampę z tego projektu mógłbyś udostępnić?

  3. @luk

    Pamiętam, hehe 🙂 dzięki!
    Eh, Aliante coś się nie może od roku skończyć 😛
    Jeżeli masz na myśli lampę z powyższych renderów, to na końcu tego wpisu znajdziesz link 😀

  4. Faktycznie dzięki, na tym kloszu jest materiał świecący typu vrylajt. Czy w środku jest źródło światła osobne? Niesamowite czyste studio Ir+ lc czy qmc+ lc? Długi czas renderowani.. Byś mógł uchylić trochę tajemnicy odnośnie materiału na kloszu( bez/i świecący)

  5. @luk

    Raczej coś bardziej w strone qmc+qmc :], to nie jest vray tylko Fryrender. Jak na tą technologię czas jest w normie.

    Oba obrazki pochodzą dokładnie z tego samego rendera. Tzn, renderuje obrazek nr.1 i mam możliwość wyłączenia emitera znajdującego się w lampie po wyrenderowaniu – w ten sposób powstaje obrazek 2.

    Krótko mówiąc na obu obrazkach klosz ma ten sam mat. Dokładniej tkz. Single Sheet Sub Surface Scattering (5S).

    Materiał ten nie świeci, geometria nie ma grubości – jedna płaszczyzna poligonów. W kloszu znajduje się obiekt, który jest emiterem światła. Shader klosza ma za zadanie przepuszczenie określonej ilości energii na drugą stronę, coś jak Vray2sided.

    1. I don’t think that making a couple of simple materials (crome, black plastic and Vray2sided) would be a big effort from your side, would it? It wouldn’t take you more than 5 minutes…

      These renders were made in Fryrender… 90% of people viewing this blog are Vray users. Adding Fry materials would only confuse them.

      Besides that, I would have to save it as max file which would make it really useless for all those who don’t use the latest max version.

      I plan to make a separate page on this site though. It will contain new models, this time with fry materials saved as separate files. I may include this model as well 🙂

      Hope you’ll find it useful eventually.
      Cheers

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s