Speedies: Theme 2

Today I want to share my second Speedies entry. This time it’s sort of related to game modeling. We had to model AimPoint sight. You mount this thing on top of your rifle ,if you have one ;). It’s quite common in modern shooting games so you might have seen it already many times.

Even though Pedro has provided many reference pictures I was a bit afraid of this challenge. It’s the first time I model something related to guns actually.

I had some problems with setting reference properly but the AimPoint itself turned out to be quite easy to model. It was a quick session (~4h) so I wanted to add something more to make it look more complete. I picked a nice mounting and spent another 4 hours modeling it. Harder than I expected but still fun to do. Here’s the result.

st2_fin_01

st2_fin_02

st2_fin_03

Finally I did a couple of renders in Fry Sp1.

st2_r_1

st2_r_2

You can find 50x time lapse here. Unfortunately, 2 parts out of 10 got corrupted while recording and are not included. I’ve found the workaround for this problem (already added to recording tutorial) so hopefully it won’t happen with next recording session.

By the way, I’m working on Speedies T3 right now. This one goes extremely slow as I’m busy with other stuff, but I plan to finish it this week.

Oh, and the Speedies info section here… should be up very soon.

Cheers!

Advertisements

8 thoughts on “Speedies: Theme 2”

  1. I like that a lot, both theme and design effect, cant wait for my own projects that type but the plan is unfortunately to do other things as first.

  2. And you have done it again, the models you do is amazing 🙂
    Have modeled a very simple version of this myself when i first started using modo, some is hard todo. But it’s a realy fun project 😉

  3. Witaj. Zacne renderki, a ja z kolei mam takie pytanko o fry. Ogólnie jestem architektem i projektantem wnętrz, a Ty zapewne masz fry w oryginale. Moje pytanie jest proste: czy do codziennej pracy, tworzenia wizek opłaca mi się kupować Fry jeśli pracuję na Quadzie 6600, oraz czy to prawda, że cena licencji zależy od posiadanego procka?

    1. Witam, Q6600 to niestety zabawka, zwłaszcza do wnętrz. Tu potrzeba farmy 70Ghz+. Albo postawisz sam albo skorzystasz z uług jednejj z istniejących. Polecam zorientować się w cenach. Mi na dzień dzisiejszy się nie opłaca.

      Co do licencji, o ile wiem nie jest zależna od ilości rdzeni tylko od ilości procesorów. Czyli kupujesz licencję master + 2x slave i możesz pracować na jednym komputerze + render leci na dwóch kolejnych.

      Jeżeli chcesz więcej musisz dokupić licencję na kolejny slave.

  4. Jednym słowem, tak jak przypuszczałem, na obecnym etapie dane silniki są aużywalne. Szkoda, bo ich zdolności są nieziemskie. Dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam.

    1. Hmm, nie do końca to miałem na myśli. Oczywiście są używalne, wystarczy spojrzeć jak wiele jest firm opierających większość albo całość swojej pracy na silnikach unbiased..

      Wszystko zależy od tego czy twoi klienci gotowi są zobaczyć na rachunku dodatkowe koszty farmy renderującej 🙂

      Z drugej strony jeżeli planujesz robić też animację to polecam zostać przy Biased 😉

  5. Tzn ja też źle to ująłem. chodzi mi, że na obecnym etapie unbiased dla szarego użytkownika, gdzie ja mam pracownię czteroosobową, się nie opłaca, głównie ze względów czasowych.

    No pozostaję przy biased, chociaż przyznam, ze szkoda, bo widać, że silniki unbiased to przyszłość, jeśli tylko uda się je na tyle przyspieszyć żeby render nie trwał cały dzień. Z drugiej strony porządny render na vrayu też kiedyś tyle trwał, a teraz godzinka, i jest. 😉 Pozdrawiam.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s